17 Mart 2007 Cumartesi

Bölme Duvarlarda Bir yenilik: Duvarpan

Arkadaşlar Antalya'da bir firma iç duvarlar için Duvarpan isimli bir malzeme üretmiş. Basit olarak iki alçı tabakası arasına sıkıştırılmış yalıtım malzemesi olarak tanımlayabilirim. Ancak duvar yapılırken başımızı çok ağrıtan şakülden kayma, sıvanın düzgün olmaması gibi bir çok sorunu ortadan kaldırıyor. Yerleştirildikten sonra boyaya hazır hale geliyor. Montajını da kendileri yapıyorlarmış.

http://www.duvarpan.com/tr.php

Ancak sitede ben birim fiyatını göremedim. Bu yüzden bir mail gönderdim. Cevabını alınca onu da paylaşacağım.

Benim hesaplarıma göre tuğla duvarın bir m2'si yaklaşık olarak:

20 adet tuğla : 20x0,25=5 YTL
Duvar işçiliği :2,5-3,5 YTL
Sıva işçiliği : 3,5 YTL
Kum, çimento vs. masraflar : 2-3 YTL
Toplam : 13-15 YTL

Bunlar geçtiğimiz sene eylül-ekim aylarındaki fiyatlardı. bir miktar artmış olabilir. Ancak bu yeni sistemin 15 YTL nin ne kadar üstüne çıktığı önemli.

Hiç yorum yok: